Robienie zakupów pod wpływem innych osób. Jak często wpływa to na nasze wybory?

380

Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś co tak naprawdę wpływa na to  jaka jest nasza finalna decyzja co do tego co kupujemy? Na wstępie należy zaznaczyć, że w większości przypadków będzie zależeć to od indywidualnych preferencji. Jedni podchodzą do zakupów bez większego zastanowienia – po prostu chcą “coś” kupić, a więc wybierają się do sklepu i kupują to co wpadnie im w rękę czy to co im się najbardziej spodoba. Co w przypadku osób które lubią przeanalizować swój wybór i przed wybraniem się na zakupy i pozostawieniem w sklepie sporej sumy lubią przeprowadzić analizę rynku i produktów?

Jeśli należymy do grupy osób opisanej wyżej, z pewnością nie raz sprawdzałeś produkt przed zakupem. W jaki sposób można sprawdzić produkt przed zakupem? Zdecydowanie najlepsze będą opinie posiadaczy. Opinia jest dla klienta czymś bardziej wiarygodnym niż opis producenta, który z przyczyn marketingowych opisuje dany produkt w samych superlatywach. Im produkt jest bardziej popularny, kupiło go więcej osób, co przekłada się na większą ilość opinii, tym bardziej dany produkt jest dla nas ciekawy i godny zaufania. Ta ostatnia wartość jest szczególnie przydatna w sytuacji kiedy kupujemy produkt którego nie możemy naocznie zobaczyć czy też przetestować, tylko kupujemy “w ciemno”. W tym momencie pojawia się pytanie – na ile wiarygodne, miarodajne i wymierne są opinie innych klientów? Po tym pytaniu natrafiamy na schody, ponieważ okazuje się, że te opinie mogą być nic nie warte. Pierwszy powód to to, że osoby które kupiły produkt niekoniecznie się na nim znają i są w stanie ocenić go zero-jedynkowo, albo im się podoba albo nie. Druga kwestia to efekt kuli śnieżnej – produkt który ma bardzo dużo pozytywnych opinii, zbiera ich jeszcze więcej, przez sam fakt bycia popularnym i docenianym. 

Przekonaj klienta dzięki zaufanej opinii

Jak zatem sprzedać produkt osobie która chce usłyszeć opinie od fachowca? Postaw na influencer marketing. Ten rodzaj marketingu internetowego bazuje na rozpoznawalności i popularności osób które docierają do szerokiego grona odbiorców. Zdecydowana większość osób sugeruje się opinią swojego internetowego mentora bardziej niż opinią nieznanej osoby z sekcji komentarzy. NIe ma niczego lepszego niż zrobić kampanie reklamową, przykładowo, suplementów diety które będzie reklamował popularny youtuber-kulturysta. Tak 

5/5 - (3)
reklama